We create great places
Matexi is een uiterst succesvol bedrijf, met tal van ontwikkelings- en herbestemmingsprojecten in België én Polen.
Het doel is dan ook: het creëren van unieke buurten waarin graag geleefd wordt. Het heruitvinden van wijken. Innoveren, vernieuwen. En het verbeteren van het sociale én architecturale weefsel in de stad.
Hun B2C-slogan is dan ook niet voor niets: Welkom in de Buurt.
Zo gingen we te werk
Op basis van een interne bevraging bij Matexi zelf, schreven we een wervende EVP – of: Employer Value Proposition – uit. Die bundelde de troeven van Matexi als werkgever. En vormde de basis voor het ontwikkelen van de creatieve concepten.
Vervolgens werkten we nauw samen met de art director, business director en account manager van De Facto Image Building om de juiste creatieve campagnevoorstellen te ontwikkelen. Die stelden we voor tijdens een gesmaakte pitch – waarna iedereen bij Matexi overtuigd was van het concept.
Wonen heruitvinden, dat is ons werk.
Dat is ons werk. Met een krachtige nadruk op ons. Onder die noemer belichten we de trots van de Matexi-medewerkers op twee verschillende manieren.
- Dat is onze job. Wij gaan elke dag aan de slag met nieuwe, innovatieve technieken die herdefiniëren hoe we kijken naar wonen in de stad, in de buurt en in de wijk. We maken deel uit van een bedrijf dat de boeiendste projecten realiseert en onze talenten persoonlijk uitdaagt.
- Dat is ons werk. Wij zorgen ervoor dat er met volle teugen geleefd, gelachen en beleefd kan worden in de projecten die wij realiseren. Wij halen de ziel weer naar de stad, de buurt, de wijk. Geen kille projecten, maar omgevingen waarin mensen graag wonen. Plaatsen om trots op te zijn.
Toepasbaar op alle doelgroepen
Dit concept vraagt méér van potentiële kandidaten. Werken bij Matexi is immers méér dan gewoon je job doen.
Maar ook interne medewerkers kijken met een andere blik naar hun job. Deze campagne kan aangepast worden naargelang het project dat gerealiseerd wordt.