Partena Hulp in Huis is een gevestigde waarde in de wereld van dienstenchequebedrijven. De uitdaging: voldoende geschikte huishoudhulpen vinden om aan de stijgende vraag van klanten te voldoen. De oplossing: een Employer Branding-campagne die Partena in de markt zet als dé werkgever voor gelukkige huishoudhulpen. Met propere – konden we niet laten liggen – Employer Branding copywriting, natuurlijk.
Het uiteindelijke resultaat van de campagne? Meer dan 9.000 sollicitaties in één jaar. En 476 nieuwe collega’s die het team van Partena Hulp in Huis kwamen versterken. In een hyperconcurrentiële markt zijn dat geweldige cijfers.
Al van bij de prille start van de samenwerking nam De Woordnatie alle Employer Branding copywriting voor z’n rekening. En dat was een bijzonder gevarieerd palet. Er werden workshops opgezet met management én huishoudhulpen. Zo analyseerde het team van De Facto Image Building het precieze DNA van het bedrijf. Met die input gingen we aan de slag om een Employer Value Proposition op te stellen, die vlot voorgelegd én goedgekeurd werd.
Volgende stap: het ontwikkelen van een creatieve campagne die het doelpubliek van Partena Hulp in Huis in een oogwenk zou overtuigen. Samen met de Art Director en Account Manager van het reclamebureau werden verschillende voorstellen op punt gezet. De uiteindelijke keuze viel op de speelse Thuis bij Partena-campagne, met een straffe focus op het geluksgevoel van de huishoudhulpen. Want zegt nu zelf: het werk dat zij leveren, maakt het leven van alle klanten makkelijker. Ze zijn een onmisbare schakel in het dagelijkse leven van tienduizenden Belgen.
De campagne werd breed gelanceerd, met een succesvolle online- en printcampagne. De Woordnatie zorgde voor een totaalpakket op het gebied van Employer Branding copywriting:
Deze campagne werd geraliseerd in samenwerking met De Facto Image Building.