Commerciële communicatie
Via blogs worden de services van Sodexo doeltreffend gecommuniceerd naar het juiste doelpubliek. Door middel van long reads over prikkelende thema’s zoals Employer Branding en salarispakketten, positioneren we het bedrijf als een toonaangevende bron van informatie rond HR-oplossingen. Die blogs worden uiteraard vlot gedeeld via sociale media.
De gedreven interne marketeers van Sodexo zorgen voor de Franstalige briefing en bronteksten, De Woordnatie creëert overtuigende Nederlandstalige teksten die blijven boeien.
Maatschappelijke communicatie
Als het op maatschappelijk verantwoord ondernemen aankomt, legt Sodexo haar lat bijzonder hoog. Het afzweren van wegwerpproducten, het terugdringen van plastics, het tegengaan van voedseloverschotten, zero carbon-doelstellingen, het ondersteunen van de lokale economie… De missie van het bedrijf is ambitieus en richt zich – hoe kan het ook anders – op het verbeteren van de levenskwaliteit van iedereen.
In België steunt Sodexo bovendien de detailhandel én de voedselbanken met slimme acties. Via de actie Uitgeven in mijn Buurt worden gebruikers gestimuleerd om te kopen bij lokale handelaars. En voor elke verrichting gaat er een donatie naar de voedselbanken. Kijk, zo’n acties ondersteunen we graag met slimme copywriting.
Dat maatschappelijke engagement wordt ook duidelijk gecommuniceerd, via Corporate Resonsibility Reports én persberichten naar de nationale pers. De Woordnatie schrijft ook voor dat communicatieluik de krachtige Nederlandstalige teksten.
Strategische communicatie
Wanneer je operaties en services organiseert op immense schaal, komt er heel wat kijken bij het opstellen van offertedocumenten en tenders. En aangezien de platgetreden paden niét aan Sodexo zijn besteed – en hun interne marketeers het klappen van de zweep bijzonder goed kennen – kiest het bedrijf voor een verfrissende benadering.
Vergeet dus oubollig taalgebruik, officiële zinnen, slecht vertaalde kromme woorden en haperende paragrafen. Als het er écht toe doet, zet De Woordnatie mee zijn schouders onder het schrijven van strategische documenten, om zo maximaal business te genereren en potentiële opdrachten te verzilveren.
Interne communicatie
Nieuwigheden binnen het bedrijf, officiële communicatie, frisse acties of maandelijkse nieuwsbrieven? De interne medewerkers van Sodexo worden nauw betrokken bij het interne reilen en zeilen. De “collectieve intelligentie” binnen de onderneming wordt gekoesterd. En dat toont zich ook in de interne communicatie.
De Woordnatie neemt de Nederlandstalige poot van de interne communicatie op zich. De marketeers van Sodexo leveren het Franstalige bronmateriaal aan, wij hertalen en herwerken tot vloeiende Nederlandstalige copywriting die alle neuzen in dezelfde richting zet.