Met 22 fysieke winkels vol tuinmeubelen én een wervelende webshop is Overstock Garden wellicht de bekendste leverancier van tuinsets in België. Hun loungesets, tuintafels en tuinstoelen zijn terug te vinden in een hof near you.
Een bloeiend bedrijf, dus. Met een geweldig assortiment dat inspeelt op elke budgetklasse – van stijlvol en prijsbewust tot high-end design met bijbehorend prijskaartje. En dankzij de copywriting van De Woordnatie wordt het aanbod omkaderd door klantvriendelijke mailings, helder digitaal klantcontact en scherp afgelijnde merkidentiteiten voor elke collectie.
Customer journey: copywriter wordt vertegenwoordiger
Overstock Garden zet sterk in op een digitale customer journey. Natuurlijk, er is de keuze en bestelling in de winkel. Maar vanaf dat moment wordt maximaal virtueel gecommuniceerd.
Tip: hoe jij je customer journey versterkt met slimme copywriting? Check het hier!
Dat is niet altijd even eenvoudig. Want bij mailings en online communicatie is er weinig ruimte voor nuance of tussen de lijntjes lezen, zoals bij een gesprek tussen klant en verkoper. Helder, bondig, duidelijk, menselijk én volgens de merkidentiteit communiceren is dan ook cruciaal.
Copywriting Overstock Garden: merkbare merksterkte
De samenwerking tussen De Woordnatie en Overstock Garden spitste zich oorspronkelijk toe op merk- en klantencommunicatie. Elke collectie heeft z’n eigen unieke meerwaarde. Maar hoe konden de troeven van elke productlijn precies in de verf gezet worden?
Er zijn tientallen verschillende touchpoints waarbij de klant in contact komt met het bedrijf – zowel fysiek als digitaal. Dus hoe communiceer je bij bij elk van die contactmomenten op een wervende manier – zelfs wanneer er moeilijke boodschappen zijn, zoals bij klachtenbehandeling? Daar wist onze pen wel weg mee. Soms in het kader van een breed opgezette aanpak, maar af en toe even goed à la minute.
Overzichtje: zo versterken we Overstock Garden
Van mailings tot brochures, brieven en materiaal voor klantenfolders: De Woordnatie levert een breed scala aan tekstcommunicatie voor de Belgische koploper in tuinmeubelen en buitendesign:
- Het scherpstellen van de merkidentiteiten van de verschillende collecties.
- Copywriting voor huis-aan-huis brochures.
- Copywriting voor wervende garantiebepalingen en leveringsvoorwaarden.
- Copywriting voor alle digitale touchpoints doorheen de customer journey.
- Copywriting voor intelligente reacties op klachtenmails van klanten.
- Ad hoc copywriting voor communicatie tijdens de corona-lockdown.