Online copywriting: meerwaarde gegarandeerd
Online copywriting is praten met chirurgische precisie. Alle ballast overboord gooien en de essentie overgieten met een sausje van spanning en humor. Of niet.
Want dat is nu het leuke aan online copywriting: u kunt er alle kanten mee op. De enige met wie u rekening moet houden, dat zijn uw lezers.
WWWat doen we zoal?
De Woordnatie schrijft uw (de lijst is lang maar niet volledig!): mailings, nieuwsbrieven, online advertenties, landingspagina’s, showcase pagina’s, app-content, LinkedIn-artikels, blogposts, digitale uitnodigingen, whitepapers, online rapporten, nieuwsberichten, case studies…
WWWat wil uw lezer?
Wat uw online copywriter dus écht goed moet kunnen, is de juiste toon vinden voor uw doelpubliek.
High-end zakelijke teksten met formele taal – of liever jazzy, swingende teksten met een lichte zwans erdoorheen gemengd? Kort, lang, opgeknipt, uitgebreid, to-the-point, snel en spits of lang en diepgaand.
Geen grenzen, alleen mogelijkheden. Het komt erop aan de meest doeltreffende woorden te vinden voor uw lezer.
Waarom is die tone of voice zo belangrijk?
Omdat u natuurlijk niet op dezelfde manier praat tegen uw hartchirurg als tegen uw poetsvrouw. Omdat elke doelgroep zijn eigen identiteit en sociale regels heeft. Ongeacht of het nu om B2C of B2B gaat.
Als u er niet in slaagt om op het juiste niveau te communiceren, met de taal die daarbij hoort, dan zijn uw inspanningen voor niks geweest. Het gebruiken van gepaste taal is cruciaal voor de effectiviteit van uw boodschap. Ook de manier waarop u uw boodschap afvuurt, bepaalt grotendeels het effect.
Direct mailing? Niet treuzelen, gewoon binnenvallen. Whitepaper? Neem gerust een aanloopje voor u springt. Online advertentie? Zo kort mogelijk, zo leuk mogelijk. En ga zo maar door.
WWWaarom is online copywriting precies een meerwaarde?
Hebt u eigenlijk wel opgelet? Volgende vraag!
WWWat is dat hier met al die WWW’s?
Beetje te veel van het goede? Oké, sorry.
WWWe zullen ons voortaan een beetje inhouden.
Benieuwd of we dat écht kunnen? Contacteer ons voor uw online copywriting en probeer het uit!