Kat en muis spelen in uw copywriting? Miauwkes!

Datum: 20/06/2017


Copywriting met vraag en antwoord: de essentie (in muizenstapjes):

  • Creëer interactie in uw teksten
  • Met boeiende vraag-en-antwoord gesprekken
  • Zo houdt u uw lezer bij de les
  • Én verhoogt u de betrokkenheid 

 

De oplossing? Stel eens een vraag!

Commerciële copywriting moet uw lezer bij de kraag vatten. Hoe u dat doet? Door uw lezer tegen zichzelf te laten praten.

Let maar eens op. Telkens als u een tekst leest, zegt u de woorden hardop – of tenminste, in uw hoofd. U gaat in gesprek met uzelf. Als u de kans krijgt. Want vaak wringt daar het schoentje: te weinig interactie met de lezer.

Daar is nochtans een makkelijk trucje voor.

copywriting, copywriter, teksten schrijven, SEO-copywriting, SEO-copywriter Antwerpen, SEO-teksten schrijven, commerciële tekst schrijven

De teksten moesten knallen. Maar zo hadden we het niet bekeken.

Tom en Jerry, rolmodellen voor elke copywriter

Een spelletje kat en muis met uw lezer doet wonderen. Kijk maar eens naar Tom en Jerry. Die zitten elkaar de hele tijd achterna. En vervelen zich bijgevolg geen seconde.

Een mooi gemikte vraag-en-antwoord doet net hetzelfde.

  • Het houdt de schwung in uw teksten.
  • Het creëert een fijne wisselwerking tussen schrijver en lezer.
  • Het houdt de aandacht stevig vast.

Waarom? Omdat uw lezer het gevoel krijgt dat u echt mét hem spreekt. En niet tégen hem.

 

copywriting, copywriter, SEO-copywriting, SEO-copywriter, SEO-copywriter Antwerpen, teksten schrijven, online teksten schrijven, teksten website schrijven

Dát was een vraag waar de lezer niet omheen kon.

 

Elke vraag een kans

Is dat alles? Nee, hoor. Met een doordacht spel van vraag-en-antwoord prikkelt u uw lezer door de vragen te stellen die hij zich zou kunnen stellen. Zo leidt ú het gesprek en houdt u de controle over de topics.

Beseft u dat u nogal duur bent? Of dat uw concurrent zijn service net dat tikje sneller is? Vermijd die onderwerpen dan niet. Neem ze in handen. Geef de juiste tegenargumenten. Want als u de vraag niet stelt – én ze beantwoordt – dan doet uw lezer dat wel.

 

copywriting, copywriter, SEO-copywriting, SEO-copywriter, SEO-copywriter Antwerpen, SEO-copywriter Gent

“Vertel op! Wat moet dat met al die vragen!”

 

Handen omhoog of ik schrijf

Vragen stellen levert dus boeiende, prikkelende copywriting op. Maar overdrijf niet. U voert geen kruisverhoor. En als u de ene vraag na de andere afvuurt, wilt uw lezer alleen nog maar een antwoord op: “Waar is de uitgang?”

U vindt het lastig om de juiste vragen te stellen – of erger nog: de juiste antwoorden te vinden? Geen paniek, uw copywriter bij De Woordnatie schrijft al uw teksten. U hoeft het alleen maar te vragen.

Rob Swolfs
Auteur: Rob Swolfs
Rob Swolfs, zaakvoerder bij De Woordnatie, houdt van taal. Maar ook van overtuigen. Oh ja, en ook van creatieve (online) marketing die voluit inzet op effect. Die drie zaken combineert hij voor elke klant. Hij is een grote fan van copywriting zonder ego. Maar maakt voor deze tekst een kleine uitzondering.
Contacteer ons
[Daarom] De Woordnatie

Waarom ú voor uw copywriting moet kiezen voor De Woordnatie? Omdat we zo’n leuke naam hebben, meneer. En zo’n mooi logo, mevrouw.

Nee, hoor. U kiest voor ons omdat onze teksten werken. Ze treffen doel bij uw klant. Vuren de juiste argumenten af op het juiste moment. Combineren een creatieve stijl met commerciële kracht.

Bovendien, dankzij uw SEO-copywriter scoort u ook nog eens waanzinnig goed in Google. Zodat u het bereik van uw bedrijf aanzienlijk vergroot. En duurzaam kan blijven groeien.

No-nonsense copywriting met meetbare resultaten en een ijzersterke ROI. Uw copywriter van De Woordnatie zorgt ervoor.

Contacteer ons
Contact Details
info@woordnatie.be
Tuyaertsstraat 43, 2850 Boom
(+32) 0499 61 38 44
BE06 3086 8697
BE11 3631 5803 3248
BBRUBEBB