Copywriting die beklijft als een film? Yes, you Cannes!

Datum: 18/05/2017
Categorie: Algemeen Copywriting


Het is weer zover: de jaarlijkse hoogmis van de film ging van start in Cannes. Hoe uw copywriter dáár verzeild geraakt? Ach, wie wandelt er niet graag met een koppel filmsterren over de Croisette.
“Champagne, James! En ben je wel zeker dat die kaviaar échte Beluga is?”

Even serieus, nu. Wat kan úw copywriting opsteken van dit filmfestijn?

Wel, zet de popcorn maar klaar. En ontdek hoe u een krachtig verhaal bouwt. Met een vlijmscherpe spanningsboog en een denderende plot. Kortom, doe inspiratie op voor een blogpost of LinkedIn-artikel dat uw lezer op het puntje van zijn stoel brengt.

Copywriting akte 1: sfeer scheppen en de toon zetten

U komt binnen. Weet u al hoe?

In de intro krijgt u de kans om de krijtlijnen uit te zetten. De toon die u gebruikt bepaalt de sfeer van uw hele verhaal. Persoonlijk en gezellig – of liever formeel en informatief: van bij de eerste letter moet uw lezer duidelijk weten in wat soort film hij beland is.

Copywriting akte 2: introductie… Actie!

U krijgt meteen ook de kans om uw hoofdpersonage – of thema – te introduceren. Met welke vragen worstelt uw held? Wat houdt haar bezig? Welke moeilijkheden ervaren ze – en welke oplossingen zijn er?

U prikkelt de lezer van bij het begin, zodat die meegezogen wordt en vol verwachting uitkijkt naar het vervolg.

Zeg nu zelf, met zó’n intro wilt u toch geen seconde missen?

Copywriting akte 3: de tocht

Een pad dat over rozen loopt – vergeet het maar.

Er staan stevige obstakels in de weg. Argumenten die uw verhaal moeilijker maken. Let op! Uw publiek slikt niet om het even wat. Integendeel. De kritische kijker zit klaar om uw verhaal te doorprikken.

Maar u bent een doorgewinterd regisseur. U ziet mogelijke tegenargumenten van ver aankomen. En zorgt voor een sluitend verhaal dat geen ruimte laat voor twijfel.

Copywriting climax! Stoppen kan niet meer…

Stilaan nadert u uw doel. De ontknoping. De climax die uw verhaal maakt of kraakt. U drukt het gaspedaal in en vuurt een laatste salvo aan onweerstaanbare argumenten af. Uw meest krachtige boodschap.

En dan? Stilte?

Nee, hoor. Voor de lichten in de zaal weer aangaan – en uw lezer de kans krijgt om verdwaasd achter te blijven – verrast u nog één keer. Met een call-to-action als kers op de taart. Niet te negeren, succes gegarandeerd. Het laatste spetterende vuurwerk.

Copywriting als in de film? Alles Cannes. Met De Woordnatie. Contacteer ons nu!

 

Rob Swolfs
Auteur: Rob Swolfs
Rob Swolfs, zaakvoerder bij De Woordnatie, houdt van taal. Maar ook van overtuigen. Oh ja, en ook van creatieve (online) marketing die voluit inzet op effect. Die drie zaken combineert hij voor elke klant. Hij is een grote fan van copywriting zonder ego. Maar maakt voor deze tekst een kleine uitzondering.
Contacteer ons
[Daarom] De Woordnatie

U weet dat u het wilt. Jaag die stroom van knetterende copywriting doorheen uw marketing. Wek die eindelijk eens tot leven. It’s Alive! En nog geen klein beetje. De juiste teksten, daar gaan uw haren van rechtstaan. Daar komt stoom van uit uw oren.

De Woordnatie weet welke voltage het beste werkt. Want goed gedoseerde spanning zet dingen in beweging. Klanten, bijvoorbeeld. Die tegenwoordig alleen nog in actie schieten bij de juiste uppercut aan energie. Die smeken om communicatie die de juiste zekering aanzet.

Laat uw marketing het licht zien. Flip the switch, zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen. Steek uw vingers in onze stopcontactpagina en geef ons een seintje.

 

 

Contacteer ons
Contact Details
info@woordnatie.be
Stanleystraat 6, 2018 Antwerpen
(+32) 0499 61 38 44
BE06 3086 8697
BE11 3631 5803 3248
BBRUBEBB