Copywriting die beklijft als een film? Yes, you Cannes!

Datum: 18/05/2017
Categorie: Algemeen Copywriting


Het is weer zover: de jaarlijkse hoogmis van de film ging van start in Cannes. Hoe uw copywriter dáár verzeild geraakt? Ach, wie wandelt er niet graag met een koppel filmsterren over de Croisette.
“Champagne, James! En ben je wel zeker dat die kaviaar échte Beluga is?”

Even serieus, nu. Wat kan úw copywriting opsteken van dit filmfestijn?

Wel, zet de popcorn maar klaar. En ontdek hoe u een krachtig verhaal bouwt. Met een vlijmscherpe spanningsboog en een denderende plot. Kortom, doe inspiratie op voor een blogpost of LinkedIn-artikel dat uw lezer op het puntje van zijn stoel brengt.

Copywriting akte 1: sfeer scheppen en de toon zetten

U komt binnen. Weet u al hoe?

In de intro krijgt u de kans om de krijtlijnen uit te zetten. De toon die u gebruikt bepaalt de sfeer van uw hele verhaal. Persoonlijk en gezellig – of liever formeel en informatief: van bij de eerste letter moet uw lezer duidelijk weten in wat soort film hij beland is.

Copywriting akte 2: introductie… Actie!

U krijgt meteen ook de kans om uw hoofdpersonage – of thema – te introduceren. Met welke vragen worstelt uw held? Wat houdt haar bezig? Welke moeilijkheden ervaren ze – en welke oplossingen zijn er?

U prikkelt de lezer van bij het begin, zodat die meegezogen wordt en vol verwachting uitkijkt naar het vervolg.

Zeg nu zelf, met zó’n intro wilt u toch geen seconde missen?

Copywriting akte 3: de tocht

Een pad dat over rozen loopt – vergeet het maar.

Er staan stevige obstakels in de weg. Argumenten die uw verhaal moeilijker maken. Let op! Uw publiek slikt niet om het even wat. Integendeel. De kritische kijker zit klaar om uw verhaal te doorprikken.

Maar u bent een doorgewinterd regisseur. U ziet mogelijke tegenargumenten van ver aankomen. En zorgt voor een sluitend verhaal dat geen ruimte laat voor twijfel.

Copywriting climax! Stoppen kan niet meer…

Stilaan nadert u uw doel. De ontknoping. De climax die uw verhaal maakt of kraakt. U drukt het gaspedaal in en vuurt een laatste salvo aan onweerstaanbare argumenten af. Uw meest krachtige boodschap.

En dan? Stilte?

Nee, hoor. Voor de lichten in de zaal weer aangaan – en uw lezer de kans krijgt om verdwaasd achter te blijven – verrast u nog één keer. Met een call-to-action als kers op de taart. Niet te negeren, succes gegarandeerd. Het laatste spetterende vuurwerk.

Copywriting als in de film? Alles Cannes. Met De Woordnatie. Contacteer ons nu!

 

Rob Swolfs
Auteur: Rob Swolfs
Rob Swolfs, zaakvoerder bij De Woordnatie, houdt van taal. Maar ook van overtuigen. Oh ja, en ook van creatieve (online) marketing die voluit inzet op effect. Die drie zaken combineert hij voor elke klant. Hij is een grote fan van copywriting zonder ego. Maar maakt voor deze tekst een kleine uitzondering.
Contacteer ons
[Daarom] De Woordnatie

Waarom ú voor uw copywriting moet kiezen voor De Woordnatie? Omdat we zo’n leuke naam hebben, meneer. En zo’n mooi logo, mevrouw.

Nee, hoor. U kiest voor ons omdat onze teksten werken. Ze treffen doel bij uw klant. Vuren de juiste argumenten af op het juiste moment. Combineren een creatieve stijl met commerciële kracht.

Bovendien, dankzij uw SEO-copywriter scoort u ook nog eens waanzinnig goed in Google. Zodat u het bereik van uw bedrijf aanzienlijk vergroot. En duurzaam kan blijven groeien.

No-nonsense copywriting met meetbare resultaten en een ijzersterke ROI. Uw copywriter van De Woordnatie zorgt ervoor.

Contacteer ons
Contact Details
info@woordnatie.be
Tuyaertsstraat 43, 2850 Boom
(+32) 0499 61 38 44
BE06 3086 8697
BE11 3631 5803 3248
BBRUBEBB