Verkoop uzelf. Maar verkoop uzelf niet.
Creative Branding of Employer Marketing: de beste campagnes lijken geen campagnes. En dus zoekt u natuurlijk naar een manier om te verkopen – zonder te verkopen. Weg van platte clichés. Maar met een betekenisvol verhaal dat op de juiste toetsen slaat. Dat zichzelf overstijgt. Dat zichzelf vanuit één simpele slagzin vertakt tot een verhaal dat uw doelpubliek wilt blijven ontdekken.
De Woordnatie vertakt uw verhaal dat het een lieve lust is. Of u het nu over uw product wilt hebben. Of over uzelf als werkgever.
Creative Branding: net genoeg. En dus alles wat u nodig hebt
Baselines, merknamen, short copy… Het is vaak lastig om een heel verhaal te vatten in enkele woorden. Het is nóg moeilijker om dat op een unieke manier te doen. Nochtans is net dát de bedoeling.
Uw copywriter kan dus maar beter goed kunnen schrijven. Maar beter nog: hij of zij kan maar beter een dwarsdenker zijn. Iemand die een rechtse hoek durft uit te delen als iedereen een slappe linkse verwacht. Of omgekeerd. Zodat uw doelpubliek sterretjes gaat zien zonder dat het dat verwacht had. En uw boodschap creatief én doeltreffend impact creëert.
Mission statement: wees heerlijk Deelder!
Het komt er dan ook op aan om een nieuw licht te werpen op de zaken. Te verrassen, verbazen, charmeren en overtuigen tegelijkertijd. Op een unieke, onnavolgbare manier. En precies daarom beginnen we elke branding opdracht met de heilige woorden van Jules Deelder. Hij vatte ons mission statement het beste samen, met zijn gedicht:
“Hetzelfde zien, maar het zo zien zoals niemand het zag.”
Meer moet dat niet zijn. En voor minder doen we het niet.
Scoren om te scoren? No thanks.
Maar wat minstens even essentieel is voor uw creative branding? Efficiëntie. Doeltreffendheid. En een onmiskenbare impact op uw verkoopcijfers.
Daarom is creativiteit om de creativiteit niet aan ons besteed. We willen niet scoren om schouderklopjes te krijgen van collega’s. Copywriting moet doen waarvoor het bedoeld is: uw commerciële strategie ondersteunen, met maximaal effect op uw verkoop.
Al de rest is praat voor de vaak.
Benieuwd hoe dat concreet werkt allemaal? Laat het ons eens bespreken.
Employer Marketing: word Employer of Choice, met het juiste verhaal
We hoeven het u niet te vertellen: als u als werkgever niet inzet op Employer Marketing, geeft u uw sterkste wapen in de war for talent uit handen. Uw identiteit, uw karakter en uw verhaal zijn namelijk cruciale troeven in uw zoektocht naar het juiste talent.
Betekenisvol werk, voor een betekenisvolle werkgever – daar draait het om. Want die extra’s, loonpakketten en secundaire voorwaarden? Die vindt uw toekomstig talent bij de concurrentie ook.
De start van Employer Marketing? De juiste Value Proposition
Succesvolle Employer Marketing begint met het maken van de juiste analyses. Sluitende antwoorden vinden op de juiste vragen. De ziel van uw bedrijf goed capteren – net als hoe uw huidige werknemers naar u als werkgever kijken.
Om dat te kunnen doen, hebt u een straffe copywriter nodig. Die de strategische basis van uw marketingcampagnes tot op de komma correct kan uitschrijven. Een Value Proposition die u als werkgever alle eer aandoet. En die uw USP’s perfect weerspiegelt.
Employer Marketing campagne: zeg veel met weinig
Next step: het creëren van een creatieve campagne die zorgt voor maximale impact. Waarin woord, beeld en strategie elkaar versterken. En die uw doelpubliek meteen over de streep trekt.
Zo uitgewerkt dat het verhaal eindeloos uitgebreid kan worden. Online en offline. Op tal van dragers, in alle omstandigheden. Met catchy baselines, krachtige short copy en terugkerende taglines die het geheel voorzien van een herkenbare smoel.
Toegegeven: het is te veel voor Korneel.
“Goed”, zult u zeggen. “Dat kan een copywriter in z’n eentje toch nooit voor elkaar krijgen?”
Klopt helemaal. Maar voor de copywriting, haalt u ons lekker wel binnen. We zijn namelijk Hofleverancier Copywriting voor verschillende bureaus gespecialiseerd in Employer Marketing. Dat ligt niet zozeer aan ons fenomenale karakter – hoewel dat écht helpt. Maar aan de resultaten die campagnes met onze copywriting telkens weer neerzetten.
Want zoals de Engelsen zo mooi zeggen: the proof of the employer marketing copywriting is in the added value in the pudding! (Ach, u begrijpt wat we bedoelen.)
Tijd voor uw verhaal: bespreek uw opdracht met ons.